2011-11-10

Åhåh det ligger i luften, nånting är på gång!

Den här hösten. Underbar, föredömligt varm och lång.
Som det stora Ledinfan jag ändå är passar jag på. De senaste dagarna har jag känt en förändring. Luften kallare. Löven har fallit och antagit en brun färg. Förmultningsprocessen har startat. Det är som om skogarna skriker. Skriker efter något som skall lägga sig omkring dem. Något som kan värma dem från kylan. Jag tror det kommer snart. Denna vinters första snö. Det ligger i luften. Ni känner det själva om ni bara vill. Gå ut. Andas in. Det luktar snö i luften.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Anna, seriöst. Får man köpa några av dina bilder och göra tavlor av? Du får signera dem i så fall. /A

Z sa...

Jorå... Känns konstigt bara att folk vill ha mina andasbilder... Men visst. Jag går på sjukpenning nu och är jävligt sugen på Zumbadojjor. ;-)

Sus sa...

Ja! Jag kände det idag! Snön är på G!

Anonym sa...

Absolut Anna! Jag har vill gärna se de bilder som du knäppte förra året och la upp här. Samma tid ungefär. Tror att du bestämde dig själv för att göra tavlor av dem. Jag älskar trädstammen med droppar på. Spindelnätet är också så himla fint. Tror du att du kan lägga över på ett USB och ta med/spara tills nästa gång vi ses. När nu det blir.... Sen ska du veta att dina andasbilder även andas åt andra. Som inte har samma konstnärliga ådra.

/ A