2011-07-13

vem bestämmer?

Jag eller min mamma? När/om jag får barnbarn ska jag alltid kolla av med barnens föräldrar om det är okej med saker jag vill göra med deras barn. Tex kolla kräftor mitt i natten när de redan är jättetrötta klockan 19. För när deras mamma sedan säger nej blir barnen jätteledsna och tycker mamman är värsta monstret. Och så ska jag kolla och tänka lite på hur mycket tid saker och ting tar. Och räkna in att barnen inte kan vara vakna hela kvällen...
Inte för jag tror jag kommer orka eller komma ihåg det här men jag hoppas jag gör det.
Published with Blogger-droid v1.7.2

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog du kommer ihåg det när du blir farmor. Du har tänkt på det för många gånger ;)
K

FD Kollega sa...

Jag tror nog du glömt allt det när du blir farmor. Hoppas det i alla fall. FÖr mor- och farföräldrar ska vara såna!

Sus sa...

Alvas föräldrar är jättenoga med hennes kost. Inget godis, läsk eller överdrivet intag av fika. Det får vi respektera. Tyvärr är det svårt för den äldra generationen.

Då det gäller tider passar jag dem. För det är föräldrarna som får ta smällen då det är trötta barn sedan.

Föräldrarna måste få sätta regler. Vi andra får finna oss i det.

Bina sa...

Äh, säg ja och får mormor med sig två tröttisar som ballar ur så kanske (jag skrev kanske) hon kommer ihåg till nästa gång att det kan vara bra att kolla upp hur trötta de är och piggar de på sig så blir det ju en najsig upplevelse för alla tre!

Våra småkids har varit uppe till både halvelva och tolv den här sommaren lite nu och då och det har funkat även om de såg rätt trötta ut vid typ fem - sex.

n sa...

Så har jag det!