2011-07-14

jag vet inte, vad tycker ni?

Mamma får hand om barnen själv från 13. Vi ska vara hos min morbror och åka fyrhjuling kl 15. Jag säger: jag kommer kvart i så åker vi direkt. Sedan fortsätter jag att plocka blåbär. Min morbror har bjudit in oss i (barnen) att åka fyrhjuling. Han går sagt att 15 är en bra tid. När jag kommer hem kvart i ropar mamma glatt och bekymmersfritt : du kommer precis lagom!
Till lunchen visar det sig. Då har de inte ätit än. Och att äta tar ibland 40 min för mina barn ibland. Jag blir lätt irriterad. Om jag säger så. Mamma tycker jag stressar och säger att det gör väl inget om vi kommer för sent. Vad vet hon om det? Min morbror kanske ska göra ngt efter vi varit där och då blir han stressad och hamnar i en jobbig sits när det är han som varit snäll och frågat om vi vill komma upp. Jag tycker det är respektlöst. Att tro att folk inte har ett eget liv bara för att de bjudit in oss... Så. Vad tycker ni? Barnen ville inte äta idag ändå så vi blev bara 20 minuter sena. Men ändå. Inställningen.
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar:

FD Kollega sa...

Jag tycker att mamma bestämmer där. För relationen syster-bror är speciell och din mamma vet nog mer om din morbror än du gör.

Men hon borde gett ungarna lunch ändå!