2011-07-10

Tips på bra Sommarpratare

Tre stycken bra Sommarpratare jag lyssnat på hittintills:
1)Mark Levengood- vilken man! Var helt trollbunden till hans prat. Både skratt och gråt.
2) Henke Larsson- mkt roligt att få höra Henke prata, han har annars varit så mån om sitt privatliv i media och han är personlig, ödmjuk och mkt känslosam
3) Nanne Grönwall- har verkligen aldrig gillat henne. Men som de flesta människor har hon en berättelse om sin uppväxt som berör djupt. Överraskade mig. Känslosamt prat.
4) Maria Wetterstrand- tyvärr inte så personlig, men ändå bra prat. Rolig, ärligt och rakt.

Det de alla fyra(jag vet jag skrev tre)har gemensamt är att de alla pratar om kvällstidningarna i negativa ordalag. De har alla blivit överkörda eller misstolkade av dem. Och med rätt pratar om detta. Jag tycker det är intressant. Att få höra vad som följer med ett liv i offentligheten. Alla är ganska missnöjda med tidningarna. Men lyssna när ni får chansen! På allihopa!

4 kommentarer:

Bina sa...

Jag visste ju att Nanne skulle berätta om sin alkoholistfamilj, men hennes program lämnade mig nästan helt oberörd. Mest för att hon lät så oberörd när hon pratade tror jag. Då var det annat med Henke Larsson som berättade om sin missbrukande brorsa.

Z sa...

Jag vet inte, men jag hade henne där i lurarna och visst fasiken darrade hon på rösten när hon snackade om sin mamma som dog för ett år sedan.

Hökis sa...

Ligger i mp3:an nu :o)

Anonym sa...

Jag har valt samma fyra! Roligt. / A