2011-07-10

Den stora nackdelen med att vara ensam med barnen

är att jag inte kan gå mina promenader. Jag ligger fett efter nu mot när jag jobbade. Men jag håller ut. Jag står ut. Står still ut. Till på fredag då kommer Mannen hem igen efter sina krogkvällar i Gävle(japp, han utnyttjar sin frihet och går ut VARJE kväll på krogen med kompisar. Och kör ett gympass per dag. Jag är bara lite avundsjuk...)och då kan jag börja röra på mig igen. Nu har jag fyllt i mina steg efter närmare två veckor utan modem och jag ligger trea. Men jävligt säker trea. Både vad gäller framåt och bakåt....
Idag gick jag en promenad. Bara jag och Sommar i öronen. Så skönt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket lyxliv han har din man. Nästa år är det du som drar och sommarjobbar i nån annan stad ;)
K

Bina sa...

Men de kan väl cykla när du går? Så gjorde jag med Stora Killen i alla fall, funkade bra. Om minstingen inte kan cykla eller inte så långt så sätt honom i en kärra och dra honom. Funkar/funkade bra för mig.

Z sa...

syrran : lillkillen cyklar inte så bra och vi har bara en paraplysulky. inget bra att skjutsa honom på en snabb promenad i. men idag tror jag han ska hem till en kompis och då kan jag och Inti gå en sväng.