2011-06-15

Men hur tänker de som skaffar katter men sen överger dem?

Idag var jag på ett katthem i södra delarna av länet. De hade runt 40 övergivna katter där. Hur tänker man när man skaffar katt och sedan överger dem för att tex grannarna i villaområdet inte gillar dem, separerar och ingen vill ta hand om katten, ska på semester och bara lämnar katten ensam på gården i mer än en månad och hoppas katten ska överleva. Eller bara tröttnar på att ha katt.

Jag känner inte speciellt mycket sympati för de människor som gör så mot sina djur. Jag tror inte de är speciellt trevliga annars heller. Så om ni funderar på att skaffa katt, ta kontakt med ett katthem, där finns många fina katter som bara längtar efter nya hem. 900 spänn och de är vaccinerade, kastrerade, friska och era!

Published with Blogger-droid v1.7.1

3 kommentarer:

Sus sa...

Om det är i Västberga typ så gjorde Minstingen praktik där en dag (hon bytte sedan) Det var väääldigt nära att jag hämtade en av katterna...

Men vi har sagt nej till katt. Efter 20 år med, så är det praktiskt att vara utan. Inte roligt, men praktiskt.

Z sa...

Nej det är i Fiskis. Jag var i Västberga och gjorde rep förra året...
Och jag hade katt när jag var liten, men nej tack. Just nu har jag fullt upp med mig själv, barnen och Mannen. Och sedan detta med att hitta kattvakt och sånt... Dessutom är Inti allergisk.

Anonym sa...

Det vore nåt för oss, vi har även funderat på en kompis till Elsa. Lite lättare än att skaffa hund ;)
Katthem nästa!
Och fy fan för alla människor som överger sina djur!!!
K