2010-12-27

Jag kommer bli SÅ fattig

Om 5,5 år när Inti blivit 12 år kommer jag bli urfattig! För där har jag satt någon slags åldersgräns. För egen mobil, för vissa tv-spel för vissa filmer och leksaker. Och så fort han köpt ngt till sina äldre farbröder eller sin kusin säger han: Mamma kan jag få köpa det när jag blir 12 år?
Jag har svarat: Ja självklart!
Nu när han ställde frågan idag svarade jag samma sak. Men då slog det mig. Shitan gittan vad jag kommer att få köpa då. Det är Harry Potter-spel och filmer, bakugan-spel, ben10-spel och filmer.... Puh. Det är bara att hålla tummarna och hoppas ungen inte gillar allt längre när han är 12 år...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, genomtänkt Anna! Jag tycker det är enastående om du kan hålla den gränsen.

/ Anette

Z sa...

Eller hur! Och jag kommer aldrig orka stå mot allt tjat. hans kompisar har redan egna mobiler tex... Men jag ska hålla mot så länge jag orkar. Jag håller på 7 årsgränsen bra än så länge...