2010-12-29

Checkpoint: Skogen mellan Ljungby och Älmhult

Ja där har jag hamnat sedan förra veckan. Paris ter sig faktiskt mer och mer avlägset. Köpenhamn också. Men jag ska kämpa på...
Idag har jag varit uppe med tuppen och gått. Skönt. Promenaderna har blivit som en drog för mig. Får jag inte gå mår jag inte bra.

Men nu skogen mellan Älmhult och Ljungby.
Småländska skogarna är som de är. Mäktiga och susande. Ibland ljus som bokskogen med sitt spröda bladverk och ibland mörk och tät som den mest bauerska urskogen.
Ja det var väl det jag kan säga om dem. Hoppas jag kommit fram till ngt roligare ställe nästa vecka....

För er som undrar hur mycket jag gått:
Jag har gått sammanlagt 540 562 steg, det motsvarar 36,76 mil. Till Paris är det typ 150,4 mil. Så jag har ngr steg kvar. I mars kanske?

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Oj vad du stegat på bra. Jag är långt, långt efter.;)

Sus sa...

Paris ja.. *dåligt samvete*

Bina sa...

Jag har räknat ut att jag kommer fram i typ juni. Ser verkligen fram emot vår- och nästansommarpromenaderna!