2010-11-23

som en liten husmor

Hade en timme över. Vad gör jag? 55 pepparkakor. Såklart. Som den lilla husmor jag är så lägger jag även ut receptet som jag fått från Bina. Men jag lägger även till mjöl som Bina glömde...
De är superenkla att göra eftersom tillochmed en novis som jag kan göra dem.

200 gr socker
225gr smält rumsvarmt smör
1 ägg
2 tsk bikarbonat
1 msk sirap
3 tsk kanel
3 tsk nejlika
2 tsk ingefära
6-7 dl vetemjöl

Vispa samman smör och socker fluffigt.
Blanda ägget och bikarbonatet i en egen skål.
Blanda ihop allt.
Rulla små bollar och portionera ut dem på plåten. Tryck ut dem till en liten kaka.
Grädda till de fått färg ca 5-5 minuter.
KLART!
Och mumsigt.

Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

Bina sa...

Ja, tack för att du uppmärksammade mig på det, har ändrat mitt recept också! Visst blir pepparkakorna larvigt goda?! Har inte hittat några köpta som är lika goda!

Z sa...

Mannen sa att det var de godaste han någonsin ätit!!!