2010-11-28

Adventspyssel

Idag hade jag premiär för ett nytt evangemang. Glöggpyssel. Mycket trevligt! Mannen som kom hem från sitt jobbs julfest 05.30 masade sig upp runt 12.30 för att käka en pizza och ta med ungarna till ett lekland. Efter det kom ett gäng glada kompisar för att drika glögg, äta lussebullar och pepparkakor samt att pyssla lite! Ngn gjorde adventskalender till sin särbo, ngn pimpade tändsticksaskar för att ha snygga på bordet i jul, en annan gjorde julklappsetiketter och ngn annan gjorde ngr julkort. I bakgrunden spelades det julmusik och runt bordet surrades det och kreativiteten flödade! Det var verkligen SÅ roligt! Kanske ngt att göra tradition av...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen supermysigt. Jag hoppas det blir en tradition av det här :)
/ Kiki

Anonym sa...

Hm, glöggen lät trevlig redan innan jag läste detta. Nu ångrar jag att vi inte körde söderut för lite glöggpyssel...

/ A

Z sa...

Kiki: Absolut! det säger vi redan nu!
A: M kunde varit med Mannen på leklandet och du hade kunnat sitta här med oss och pysslat! Nästa år???

Martina sa...

Bra ide! Jag känner mig mkt inspirerad! Embla var jätteimpad också!