2010-10-08

tyvärr

Ikväll har jag varit ute med jobbet på karaoke. Jag var grymt laddad. Hade peppat hela veckan. Men precis innan jag skulle gå in var det en bilist som var en millimeter från att köra på en man. Mannen blev rädd såklart och slog till på motorhuven och skrek något otrevligt till han som körde bilen. Såklart. Varpå föraren hoppar ut ur bilen och börjar sparka på mannen. Han skriker och sparkar och slår. Mannen försöker fly och föraren folket efter. Jag skriker åt föraren som jag gör till.mina barn: att det inte är okej att slåss. Att han åka sluta. Han bryr sig knappt. Jag tog regnr på bilen och när jag vänder mig om är mannen borta. Föraren står fortfarande och skriker och hoppar sedan in i bilen. Jag är lätt chockad och med adrenalinet pumpande i kroppen ringer polisen. Ger dem bilnr. Men där någonstans var set svart att hitta tillbaka till den ultimata feststämmningen. Så nu är jag på väg hem. Är nog fortfarande lite chockad.
Published with Blogger-droid v1.6.2

2 kommentarer:

Hökis sa...

Fy va otäckt.

Civilkurage!
Trist avslutning på en
partykväll bara.
Ta hand om dig.

Sus sa...

Så himla tråkigt. Jag hade också åkt hem. Sånt där förstör allt.