2010-10-15

Hör upp hör upp: Expressen har en bra artikel!

För en gångs skull så skriver Expressen en bra artikel. En granskande artikel om vad som var bakom Junibackendramat. Ni vet den som hände förra helgen när en pappa försvann med sina barn. Jag har funderat ganska mycket på det där under veckan. Vad som gör att två människor som älskar varnadra så mycket att de skaffar barn med varandra kan bli sådana fiender. Vad som gör att de gör allt utom att sätta sina barns bästa i första rum. För barnens bästa måste ju vara att ha tillgång till sina båda föräldrar så långt det går? Om inte de vuxnas relation fungerar längre så kanske barnens relation med mamman resp pappan funkar alldeles utmärk! Jag vet inte hur jag skulle bli i en skilsmässa. Men jag hoppas jag orkar sätta barnens bästa före mina egna känslor. Jag hoppas verkligen det. Men med tanke på alla vårdnadstvister som finns så verkar det ju vara skitsvårt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det där vet man nog ingenting om förren man står i det själv.
Hoppas att jag ALDRIG behöver gå igenom det.

Kram H