2010-07-17

När det inte snurrar


Min man är bäst. Men han blir lätt rastlös. Att ta det lugnt är inte hans grej. Så när dagarna och livet bara snurrar på med bad, sol och sommar så funkar inte det för honom. Han blir tokig av det. Han behöver ensamtid och stimulans. Vilket en röra av soliga baddagar inte ger honom. Igår sprang han 1 mil när vi var och badade och på kvällen gick han en 1 timmes lång promenad. I början av veckan hängde han med till lida. Men för att just inte lida cyklade han 1 timme i skogen och sprang sedan 7 km. Idag fick han dock nog. Han såg lidande ut och sa att han var tvungen att göra något (Han visste dock inte vad). Detta efter tyst lidande hela dagen. Vilket är ett problem. Det och att jag inte kan läsa tankar. Men nu har han och Keiru stuckit iväg till stan för att göra något. Men nu är det dags. Dags att hitta på grejer, utflykter att göra. Problemet är att det helst inte ska innehålla bad, fiske(som jag gillar) eller tråkiga saker. Förslag någon? Och jag vet att vi kan göra saker på olika håll, men ju mer vi gör det destomer oensamtid får jag.

3 kommentarer:

Bina sa...

Jag fattade inte sista meningen, men jag har säkert lite frossa av det lågtryck som hänger över oss, bara 25,8 grader inomhus, burr...

I alla fall. Skokloster och Gripsholm ligger nära och är kul. Bio är kul när det regnar. Tom Titts? Naturhistoriska. Häromkring har vi bäversafari (sker på kvällen/natten i kanot, men Inti kanske klarar av det?) och det finns säker hos er också. Minigolf. Utställningar.

Så kan man ju alltid slänga sig i bilen till syskon man inte träffat på ett tag...

En helt vanlig man sa...

Kan låt helmuppigt, och är kanske inte enormt skoj för lill-smurfen. Men man kan beta av kollektivtrafiken.

Åka sånt man aldrig åker annars. Som Saltsjöbanan, Roslagsbanan och Nockebybanan. Eller blåa linjen.

Eller nån förortsbuss.

Fan, det låter hel-trist när jag skriver det. Men kan vara riktigt givande.

Och du kan ha smyg-nytta av det i jobbet.

Johanna sa...

Ja, hitta på utflykter som inte har med bad att göra är inte så lätt som det låter - vi har ju en kille med gipsad fot just nu och det har begränsat oss en aning om man säger så... Vi har varit på Tom Tits, åkt och köpt glass i ett köpcentrum (första utflykten med kryckor..) och nästa vecka gör vi naturhistoriska. Tekniska muséet är också kul tycker jag. Ibland kan man hitta tips på barnistan.se, om man vill se ngn parkteater eller så.