2010-01-07

Jag ringde några mil fel

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Skulle ringa Barbadosa som bor i Götlaborgstrakten. Råkade ringa fotografkurskollegan som jag träffat två gånger i Kalmar på en kurs. Dock bor de  i samma område. Typ 1,5 mil mellan varandra. Så det blev ju i närheten. Först tänkte jag lägga på, men det kändes för fjortis. Så jag babblade på en hel massa istället för att dölja mitt uppenbara misstag...

Men hej fotografkurskollegan, det är Z från kursen!
Nu tänkte jag ju ringa min kompis i Närområdet. Men så råkade det bli till dig! Hur är det? Grattis i efterskott! Hade du en bra födelsedag? Men vad bra! Jag är på väg till kameraverkstaden, min kamera har gått sönder! Det blir stora vita fält mitt på bilden. Slutaren? Ja kanske! Irriterande i allafall. Nämen nu måste jag svänga av här! Hejrå!

Ja så kan det gå när inte haspen är på. Men jag tyckte jag fixade situationen finemang ändå....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!!! Det var väl för kul:-))))

// kiki

Skoglöw sa...

Nästa gång du ringer så pratar vi inte jobb-grejjer, ok?

;-)

Z sa...

Absolut! Man jag sa faktiskt grattis också!!!! ;-)