2009-10-12

Buffliga karlslokar!

Okej. Män är inte djur. Men de är bra jävla buffliga ibland. Idag var jag på en presskonferens med ett gäng fotbollskillar och ett gänga sportreportrar. Och man kan ju lätt säga att djungelns lag rådde. No understatment där inte. Det var bla en lång kille/man på kanske 2.07 med ful dialekt(hör inte till saken men jag har svårt för just den dialekten...)som verkligen högg tag i axeln på folk som han tyckte stod i vägen och drog dem baklänges så han skulle komma fram längst fram. Och när man är en tvärhand hög(jag) så är man inte med i leken ändå liksom. Men med såna egoistiska människor som han är man ju helt körd. Det var en hel hög av buffliga män som armbågade sig och trängde sig fram. Men inte en enda kvinna. De kvinnliga kollegorna smög fram och tillbaka och fixade sina jobb ändå. Är inte det typiskt? Det är som vanligt: Om vi(män/kvinnor) bara skulle gå halva vägen var skulle det bli MYCKET trevligare för alla. I allafall för kvinnorna. Männen kanske gillar att vara buffliga...?

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Härlig tanke, halva vägen... Tror som du att samhället skulle bli bra mycket lättare att leva i, både för män och kvinnor då... Det finns ju ett gäng killar som inte vill vara buffliga också...

Sarah sa...

Hej där! Har en Award till dig på min blogg! Kika in till mig och hämta den!! Kraaam