2008-06-27

Jag blev så ledsen

Vi brukar varje år gå på Marknaden, årets största händelse här i byn norr ut. Idag var inget unadantag, men idag blev jag utskälld och förödmjukad. Jag råkade gå fel väg med barnvagnen när jag skulle gå från apoteket till systemet. Jag gick en väg bakom alla knallars stånd för jag såg ingen annan väg som gick att gå från apoteket till systemet med barnvagn. Då blev en kryddgubbe jättearg! Han sa åt mig att jag för fan inte fick gå där. Eftersom det hade känts konstigt bad jag genast om ursäkt och sa att jag inte såg gången där man skulle gå eftersom jag inte gjorde det. Varpå han säger (hemskt högt så ALLA omkring hör) på sin otrevliga skånska dialekt(den lät otrevlig jag lovar)att det var som att jag gick genom hans vardagsrum. Jag sa återigen att jag inte såg den rätta vägen och att det inte var meningen. Denna gång ngt i försvarston eftersom jag känner att han tar i lite väl i överkant. Då vänder sig kryddgubben till 6-7 kunder som står där och säger åt dem att jag är helt konstigt. Vad sa du sa jag och vände mig tillbaka till honom. Inget sa han. Sa du att jag är konstig? Nej det gjorde jag verkligen inte säger han och kollar menande på de 6-7 personerna som står där. "Sa jag något sådant?" frågande han sina kunder och kollade helt oskyldigt på dem. Ingen vågar svara. Jag vänder mig återigen om för att gå in och vänta på min man på systemet. Då säger han: "Ja gå in där du du går säkert på sprit hela dagarna. Det där gör att du blir lite lugnare säkert." GUBBJÄVEL! Detta säger han nickande åt sina kunder. Där står jag med min barnvagn med lillkillen i och blir totalt offentligt förnedrad framför alla dessa människor och dessutom menar han att jag på något sätt är en alkolist. Jag gick in på systemet och väntade, men när min man kom in började tårarna rinna. Fan att jag aldrig blir ARG och ryter ifrån när jag blir arg. Alltid ska dessa tårar komma. När mannen fick höra detta gick han ut och frågade vänligt om det var kryddgubben som var så otrevlig. Han hade nämligen hört det. Kryddgubben blev då tyst, men lite senare hävdade han fortfarande att jag hade gjort fel. Vilket jag ju hade, men någon måtta måste det väl ändå vara på det? Detta satt i hela marknadsdagen. Både jag och min man gick där med en klump i magen av olust. Jag blev verkligen ledsen och sårad över att bli så uthängd och offentligt förnedrad. Så nu har jag skrivit ett långt inlägg om det i allafall. Gå inte och handla av kryddgubben på marknaden ngr mil norr om Dalälven är allt jag kan säga.

7 kommentarer:

Bina sa...

Du hade behövt en J idag, hon hade banne mig inte hållt käften om hon stått där framför honom och sett hur han skällde ut dig!

Z sa...

Nej, å vad jag krympte och blev bara mindre och mindre där jag stod... Fler J till samhället!

Z sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

vilken dum jävel. shit vilken dum jväel. aah kag blir galen bara av att läsa om det! jag hade varit som ett yrtroll! =)

Anonym sa...

Vilken jävla gubbe... han förtjänar att bli skjuten i foten och sen pepprad med en äcklig grillkrydda... det svider nog...
Han gick nog på T-sprit själv.
Kram på dej och ruska av dej gubbaskommentaren.

Z sa...

Mia: Visst var det en dum jävel!!???
Schrillen: Ja, det kan man nog anta att det gör. Bra idé! Kram själv och jag har redan ruskat av mig den efter vårat möte i gårkväll. Då såg jag att det fanns inget att göra åt den tokiga gubben.

Anonym sa...

men obomarknad som är så trevligt....det kan man ju inte tro att människornas allra lägsta instinkter kommer fram där....