2009-09-09

SNILLEN SPEKULERAR

Trötta barn vi kvällsmaten. Arga på att inte få spela mer Wii.

Inti(jättearg): Det här är den värsta familjen att bo i, mamma! Jag vill flytta!!!!!!!!
Jag(jättetrött): Ja visst. Om du vill det så får du göra det.

Sedan kom det istider och smälttider och allt möjligt och omöjligt i den lilla 5-åringens känsloliv.
Efter det kom eftertänksamhetens tid.
Snillen började spekulera.

Inti: Mamma, jag vill inte flytta. För jag har inte sett något hus till salu häromkring. Jag skulle kunna flytta till skogen. Men det skulle bli kallt om nätterna. Och då skulle jag frysa. Även om jag bodde i en koja. Jag skulle bara bo i skogen vid backen häruppe. Då kunde jag gå ner till er när jag ville. Hmmm...(lägger huvudet på sne)Men tänk om ni skulle vara på jobbet då... Näää mamma, det är nog bäst om jag inte flyttar. Du vet ju att jag älskar dig mamma! Vad som än händer.

Sötnos.

Inga kommentarer: