2009-09-30

När fan blir gammal...








Jag har bestämt mig. Jag ska börja samla. På fina bilder. Typ sådana som man kan köpa på IKEA. Vackra bilder. Bilder som jag gillar att se på lajv. Såsom löv i vackra färger, motljusbilder, frostbitna grässtrån... Sådana bilder som jag gillat att se på lajv, men aldrig förr kunnat tänka mig att tagit. För de har känts för... Motljusiga. Lättköpta. Men det är ju aldrig försent att ändra sig. Eller hur? Jag gillar ju att gå på promenad i skogen och insupa alla vackra färger på träden just nu, ljuset som faller och gör alla bladen närmast neonfärgade. Att känna fukten och kylan i näsan. och nu har jag bestämt mig. För att försöka spara det jag ser. Löjligt va? Men när fan blir gammal tar han motljusbilder. Var det inte så ordspråket var?

2 kommentarer:

Bina sa...

Klart du ska fota själv när du nu kan! Varför köpa IKEA-bilder när du kan ta exakt de bilder du vill själv?

fjortisensmorsa sa...

Motljusbilder var just vad Faan började fota..och fina bilder blir det!