2009-09-30

Kasta dig i väggen Anna Anka!

Imorgon har det kört ihop sig. Mannen ska lära sig nya grejer på jobbet från 15-22.45. Typ. Jag jobbar som vanligt till 21 på torsdagar. Oups... Barnen... Så vi har fixat hit en alldeles utmärkt barnvakt, barnens 20-åriga farbror K! Eftersom farbror K inte är så gammal så tänkte jag att det underlättar ju lite att det finns mat att värma till middag. Eftersom mannen börjar 15 tänkte jag att han kunde laga maten. Ringde och kollade. Och det visade sig att "visst det kan jag göra om du tycker det är så jobbigt, men då måste jag ställa in att spela golf som jag tänkt." Väldigt bistert fick jag höra det. Jag svarade att " jamen vad bra då då gör jag det, jag menar det är ju inte så bra om jag är alltfär länge för långt borta från spisen!" Så det var bara att kavla upp ärmarna och göra lite middag till imorgn. Precis efter jag hade lagat middag ikväll till barnen. (fiskpinnar och ris visserligen inte SÅ jobbigt, men ändå). Hoppas Mannen fattar att jag är tiotusen gånger bättre fruga än vad Anna Anka är. Hoppas han tänker på det när han går och slår på en liten löjlig vit boll imorgon.

Inga kommentarer: