2009-07-14

UPPLÖSNINGEN

Här kommer så upplösningen på letandet efter en liten plastrulle. Jag hittade den idag. Vi letade tillsammans. Mannen gick omkring med mantrat att det var ett ruggigt bra ställe idag också. Jag försökte tänka mig in i hur mannens hjärna fungerade(inte lätt...) och kom fram till att han skulle inte röra sig så långt från brottsplatsen(han tvättade sina crossglasögon där och plastgrejen är en del av dem..). Jag hade redan letat i burken(vilket var det självklara) utan resultat. Så kommer jag på att mannen kanske hade lagt undan plastgrejen i en hopknögglad tvättlapp, ni vet en sådan som man torkar rumpan med på bebisar när de bajsat eller kissat... Och mycket riktigt. En ihopknycklad tvättlapp var det ruggigt braiga stället att gömma saken på för barnen! Erkänn att det var ett jättebra ställe sa mannen med ett lyckligt leende efteråt. I hans värld ja... Som uppenbarligen är lite ding ding...

Inga kommentarer: