2009-07-10

INTE GLÖMMA!

Jag måste komma ihåg! Alla de råd jag fick av Psykolog-Staffan;
Att gå ut och gå långa promenader, att sova ordentligt och att ta egen tid. Inte för att jag mår dåligt nu, men för att förebygga att jag ska göra det igen. Jag är livrädd för att trilla dit igen. Semestern är lång och semester med två små barn är inte bara semester. Därför är det viktigt att jag kommer ihåg det Staffan sa. Jag måste bli bättre på det.
Var ute och gick en promenad för en liten stund sedan. Det är ljuvligt att gå skogen. Lövens brus var öronbedövande idag. Dofterna av en lätt fuktig skog är magisk. En promenad ger mig så mycket energi genom att jag låter tankarna fara hit och dit samtidigt som kroppen rör sig i snabb takt. Läkande och förebyggande. En promenad om dagen eller i allafall tre långa i veckan är mitt mål. Helst en om dagen. Men jag är realist.

Inga kommentarer: