2008-11-01

Knäppt kort


Masade mig ur soffan idag. Gick en lååång promenad som jag beordrats. Tog med mig kameran. Ett gott tecken. Jag plåtade andningsbilder. Bilder som inte betyder ngt men som känns skönt att plåta. Som är vackra, men kanske inte har en berättelse. Som jag bara måste ta för att hela jag bara skriker efter det. Andningsbilder helt enkelt.
Det är hemskt skönt att gå. Att rensa skallen brukar jag göra. Just nu funkar inte det så bra, men att låta alla tankarna bara snurra fritt utan att få ordning på dem. Att låta dem bara fara omkring. Jag gick i min favoritskog. Här har jag gått med sorg, glädje och lugn. Jag älskar att vara i skogen. Där finns lugnet, tystnaden, lukterna. Jag bara suger i mig all den energi jag kan från skogen. Har alltid älskat skogen. Har alltid delat mina känslor med skogen. Jag är en typisk skogsmänniska. Som gillar mossan, träden och susandet när vinden tar tag i de höga träden.
Nu ligger jag här i soffan igen. Har bara sett en Beck-film idag mot gårdagens tre filmer(2 beck och Made of Honor) plus två serieavsnitt av PP och GA. Men dagen är ju inte slut än å andra sidan....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Det ser ut som om det var en läkande promenad.
Puss och kram Ullis :-)

Bina sa...

Hörrudu, måste bara fråga en sak. De kort jag lägger ut på FB förlorar jag ju rättigheterna till, men hur är det med Picasaweb (där bloggbilderna hamnar)? KRAM!

Z sa...

Ullis; det var en läkande promenad, men idag orakde jag mig inte ens utanför dörren i mer än 10 minuter. Små steg i taget...

Anonym sa...

Fantastiska bilder Zoila.
Kram

Anonym sa...

Fan det var jag som skrev det förra inlägget...