2009-06-15

REPRIS

Lyssnade på Ring P1 imorse när jag var ute och gick. Vilket bra program! Idag ville jag flytta till Borås där läraren Bosse Backagård ringde från. Han pratade om att han siktade in sig på att få eleverna att fungera socialt för att de ska kunna lära sig saker i skolan. Tänk om mina barn skulle få en så bra lärare som han. Sedan var det 14-åriga Ingrid Ek från Eksjö(?) som var knivskarp i sin kritik mot Piratpartiet och tyckte det var roligt med politik. Och tillsist en gammal värmlänning som påstod att alla svenskar har alkoholism nedärvda i generna sedan vikingatiden. Han ringde med anledning av den kommande midsommarhelgen Puh! Tur att jag är från Ecuador så jag inte har det i generna. Så om ni inte har ngt för er så lyssna på Ring P1 via nätet eller lyssna på återutsändningen klockan 20.35 ikväll!

2 kommentarer:

MorsanMia sa...

Jag tror jag får söka om frekvens på min mp3, jag lyssnar på RixFM när jag trampar till jobbet. Ett helt annat koncept märker jag

Z sa...

Man kan både lyssna på Rixfm och Morgonzoo och P1. Inte samtidigt dock... Bra program på P1 är just Ring p1 och Studio1 på em.... Däremllan kan du lyssna på Rix!!! ;-)