2009-05-20

DAGEN DÅ ALLT GICK SOM JAG VILLE

Vissa dagar är "sådana där" dagar. Idag var en sådan dag.
Lämnade bilen på service i morse 07 och sedan gick jag 8 km till jobbet. Tog bara en timme och tjugo minuter. Duschade och sedan var det hela 25 minuter innan jag började jobba så då satte jag mig och läste. Så långt allt gott. Det var sedan det började:
- Ett enkelt jobb var inte så enkelt som det verkade. Det var låååångt bort och jag var tvungen att gå jättemycket. Som om jag inte redan hade gått mina antal steg idag.
Att parkera bilen och gå tar lååång tid. Jobbet tog 1 timme mer än planerat.
- Pga detta plus att det är dag före helgdag hade ingen tid att skjutsa mig till bilverkstade för att hinna innan de stängde 14 eftersom det är dag före helgdag....
- Eftersom jag är bra på att planera(seriöst alltså)gjorde jag en plan. Jag skulle hämta bilnyckeln och parka den utanför vid busshållplatsen för att kunna hämta den med t-bana + buss efter jobbet. Skulle precis hinna till dagishämtningen. Perfa!
- Åkte direkt från bilverkstaden till ett jobb i stan. Kom i tid med två minuter på min sida. Ingen reporter, inga intervjupersoner. En stressad reporter kom efter fem minuter. Inga drabbade där. Reporter ringer drabbade. Reporter har tagit fel på tiden. En timme. Då ska jag sitta i bilen på väg därifrån. Snabbt får jag logistera om allt i huvudet... Jag MÅSTE hämta bilen på verkstan eftersom mannen ska köra crosstävling imorgon och vi ska dra 07.00. Drabbad 1 kommer 45 minuter "för sent" och drabbad två ska komma 14.30. Drabbad 2 ringer 14.35 och säger att han kommer om fem minuter. Trafiken är för j-lig och drabbad 2 kommer 14.55.

Resultatet: En jobb-bil ensam utanför bilverkstad och en kvart sen till dagis.... Plus att jag nu är HELT slut!

2 kommentarer:

Nina sa...

Men du grejade det! Superwoman!

Kay sa...

Blir superstressad av att bara LÄSA om din dag! Puuuh... måste vila nu...