2009-04-15

Skit skit skit

Hmmm... Lår mig se.... Vad kan gå fel när man ska åka hem från jobbet?

- Man glömmer kvar jobb-bilnyckeln i fickan och får vända efter man gått en bra bit.
- Man kommer fram till tåget 2 minuter för sent.
- Det har hänt en olycka på stationen innan och tåget jag skulle åka med är inblandat.
- INGA TÅG, STOPP I TRAFIKEN pga av olycka.
- Ställer om snabbt och tar tväris tillbaka till utgångspunkten och t-banan. Den kan man ju lita på.
- Tåget jag ska åka med är inställt/försenat. 15 minuter får jag vänta.
- Eftersom tåget/tågen innan var försenade/inställda är det KNÖKFULLT.
- Man får stå nära nära någon med dålig hygien.
- Den slöaste bussen kommer först för att slutlogen ta mig till min slutdestination.

Jorå, det hände idag. 1 timme och 35 minuter tog det mig att åka hem idag. Det brukar ta 40-45. Jäla skithemfärd.

Inga kommentarer: