2009-04-17

Vill ha

I helgen lovade jag en kompis att ge henne ngr bra kompaktkameratips. Deras gamla hade börjat ge sig. Så igår kväll ville även syrran ha ngr bra tips. Så jag satte mig ner och surfade runt lite. Och hittade en till mig själv!!!! Så nu sitter jag här och suktar efter en ny kamera. Jag älskar min lilla Lumix som jag har nu, men jag önskar att den gjorde lite mer som JAG vill (mer manuella inställningar). Vill INTE ha en stor systemkamera. Om jag behöver en har jag tillgång till en så pass bra att det blir bara irriterande att ha en sämre hemma. (om jag inte vill köpa en likadan som jag har på jobbet. Och nej. Vill inte lägga ner 45tusen på en privat kamera) Så alltså vill jag ha en bättre kompaktkamera med: bra vidvinkel, inställbar ISO, egen vitbalansering, hög ISO och som inte ger så brusiga bilder vid mörka motiv. Och den ska vara hyfsat enkel och liten så att den lätt kan vara med överallt. Och nu hittade jag den: En Panasonic Lumix DMC-LX3! Så fin så fin och med blixtsko på! VILL HA!

3 kommentarer:

Kiki sa...

Åååå den vill jag också ha!!!!!!!!!

Anette sa...

Är så tacksam för dina tips. Nu så ska här handlas!!

Ullis sa...

Ja här ska handlas oxå! Tar fram stora grosshandlar portmonän. Lars Bengtsson Ljud/Video har ett bra pris.