2009-04-21

SERVICEMINDE(A)D PÅ JOBBET

På mitt jobb har vi en man som ska se till att den fysiska miljön ska vara bra. Det tog runt 2,5 år innan vi fick lampor som passar just vår verksamhet i våran del av kontoret. Luften här inne är SKITDÅLIG! Det är för varmt samt stillastående. Det mäsrks tydligt när man kommer in från den fungerande delen av kontoret och till våran att det är fel. Det är som att gå in i en varmluftsvägg där syret har tagit slut. Men det är inget fel! Det ska vara så!!!!! Yeah right Mr Bister.... Det fanns belysning i vårat rum som inte funkar för den är för stark och ger fel färg på skärmarna trots den övriga braiga belysningen. Någon har satt papper för för att få ljuset mildare och netutralare. Nu kom Mr Bister och muttrade mycket högt och mycket irriterande över detta och sa att "det är branfarligt! VEM HAR GJORT DET HÄR??????!!!!!" Då påpekade jag att vi för länge sedan har sagt till om belysningen och att inget gjorts. Det hade vi inte sa Mister Bister. Då sa jag att nu när han vet om det så kan han väl fixa det då med lämplig lösning som inte är brandfarlig? Näää det kunde Mister Bister inte. Jag var tvungen att säga till MIN chef som skulle säga till honom. Annars kunde han inte göra något åt det. JÄVLA BISTERGUBBE!!!!!!!!!!! Så om 2,5 år så KANSKE vi kan se fram mot en helt bra belysning....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar vara ett konstigt ställe du jobbar på.

Bina sa...

Det är det där som kallas byråkrati va'?

Kiki sa...

Vilken j-a typ han är.... Grrrrr

Ullis sa...

Guuuud vilken gubbstrutt han är!

Åsa sa...

Men det är principen, Anna. Principen.