2009-04-15

Att släppa kontrollen

Jag har fått i uppdrag av psykologen att lära mig släppa kontrollen mer. För min egen skull, men även för andras skull. Idag har jag verkligen försökt. Men gud vad jobbigt det är!!!!!!! Och genant för mig.
Jag och familjen var på Bauhaus och köpte ett sådant där litet plastdrivhus samt ett gäng fröpåsar. Idag var sådagen. Och jag bestämde mig innan: Nu gör vi detta på Intis villkor. Han får göra som han vill. Jag SKA INTE rätta till eller bli irriterad när han gör "fel". Detta ska vara roligt!! För båda. Men fy vad svårt jag har för det. Det bara skriker i mig när Inti i mina ögon "gör fel". Och jag skäms för att jag reagerar så. Rader som blir sneda, frön som åker lite här och var, jord som ramlar brevid(herregud det ramlar på gräsmattan!). SLAPPNA AV skriker jag tyst åt mig själv. Men vips så kommer det förmaningar ur min mun ändå! Jag tror jag lyckades behärska mig till det mesta så jag tro han tycker det faktiskt var roligt att få hålla på med sina nya fina trädgårdshandskar. Jag kan verkligen inte kontrollera mina kontrollbehov. Det enda jag inte kan kontrollera kanske. Men jag måste verkligen jobba ännu mer på det för att jag själv ska må bra i slutändan.

1 kommentar:

Frida Gro sa...

Det är inte lätt! Men du försöker i alla fall, bra jobbat.