2009-04-01

Skaffa körtkort vettja!

Idag var jag ute med en reporter i Handen. Han hade råkat åka fel med tunnelbanan så vi var lite sena. Varpå jag låg på lite på gasen. En bil som inte ville köra över 90 km/h på 70väg låg "ivägen" i vänsterfilen.

Reportern: Men flytta på dig då! Inte ska väl du ligga i ytterfilen??? Jag ska peka finger åt den när vi kör förbi!!!!
Jag: Nej, det ska du inte.
Vi kör förbi:
Reportern: En kärring! Det kunde man ju ana!!!!
Senare ligger en bil mitt mellan två filer så jag inte kan köra om.
Reportern: Men vad tusan!???! Säkert en kärring också.
Visar sig vara polacker(nationalitetsbestämda av reportern) som pratar i telefon när vi väl kör om.

Vi kom 2 minuter försent till jobbet. På hemvägen hade vi ju inte lika bråttom, men jag låg väl på ändå. Måste ju hem och göra bilder och så...

Reportern: Men här ska man väl inte ligga om man kör så sakta????
Bilen svänger in i högerfilen.
Reportern: Och inte blinkar han heller!!!!!!!

Poängen? Reportern har inte ens körkort så han kanske inte riktigt har rätt att snacka så mycket...?

5 kommentarer:

Åsa sa...

Måste bara påtala att det inte var jag. Jag har körkort, pekar inte finger(utom i extrema nödfall) och gör inte jobb i Handen.

En helt vanlig man sa...

Ytterfilen är helig. Reportern hade helt rätt.

Bina sa...

Okej, jag kan tycka att han överdrev lite i sitt uttryckssätt, men VARFÖR kör personer långsamt i köra-fort-filen (den sk. ytterfilen)?! Vill du köra långsamt - fine, men ligg då i köra-långsamt-filen!

Z sa...

Nej, men man kan ju ha lite överseende ibland. Man kan tex inte betee sig som en bilidiot när man kör med loggad bil. Och ibland kan de ju ha hamnat där pga att de är lantisar och inte hittar till färjan till Gotland eller ngt annat skumt...

En helt vanlig man sa...

Man kan iofs också köra förbi på insidan. Det går alldeles utmärkt.