2009-04-01

Uppdatering?

Ibland undrar jag om personalen på våran förskola får några slags uppdateringar i pedagogik för de verkar ibland ha glömt bort de enklaste tricken. Inti gick på en annan förskola när han började på dagis. Den var längre bort, men hade personal som uppenbarligen gillade sitt jobb och jag kände att de såg mitt barn. Nu är det lite si så där med det. Inte sällan tänker jag på hur det hade varit om vi låtit honom gått kvar där. Han kanske hade trivts och gillat att vara på dagis. Nu börjar han ju skolan om ett år så nu känns det lite för sent med att flytta honom. Ni kanske kommer ihåg att jag skrivit om han problem på dagis. Vi har varit och träffat specialpedagogen som faktiskt minskade ner vår oro rejält. Hon har ju varit och hemligspanat på Inti och kommit fram till att han är en glad kille som vill leka, men har problem med att komma in i lekarna. Råd som att jag ska bli en tråkigare mamma hemma för att han ska tycka dagis är roligare samt att de tvingar honom att spela memory "fast han tyckte det var så tråkigt att han höll på att ramla ner och dö" gjorde att specialpedagogen skrynklade sin pannan och skakade på huvudet. Jag känner att specialpedagogen vet vad hon snackar om och det känns SÅ skönt att Inti via hennes råd till personalen får hjälp. Jag tycker han verkar lite gladare och vill inte gå hem tillochmed ibland. Imorgon ska vi träffa spec.pedagogen och förskolepedagogerna i en timme och snacka. Vårat förtroende för Intis fröknar är väl så där. Därför känns det bra att ha specialpedagogen med för det känns som om hon fattade vad vi snackade om. Hoppas på ett bra möte imorgon.

2 kommentarer:

Bina sa...

Och hoppas du är bättre än jag i situationer där jag vill föra fram argument för mig själv eller kidsen, men är ledsen/besviken/arg samtidigt - det slutar (eller börjar beroende på hur du ser det) alltid med att jag gråter. WHY?! Verkar ju helt patetiskt då! Lycka till och skönt att ni båda föräldrar är med (och att ni står på samma sida...).

Johanna sa...

Skönt att specialpedagogen ser Inti och ser på vilket sätt fröknarna bemöter Inti på. Håller tummarna för att det blir ett bra möte!