2009-03-25

Sol, sol, stralande sol

Laser att det ar minusgrader hemma. Inte har. Har ar det 22 grader i luften och mycket mer i solen. Mannen brande sig forsta dagen. Han har latt att bli brand. I Thailand nar vi var dar och det var en molning dag fick han brannsakdor pa sig... Fullt med blasor pa benen och armarna. I mandags solade han kanske max 30 minuter. Och stackarn ser ut som Nasse. I ansiktet har det gett sig, men pa brostet och magen... Aj aj aj aj... Annars har vi det jattebra. Vi laser, ater mat, solar lite(jag i allafall), promenerar och Mannen gymmar da och da. Vi har ett gym har dar Mr Olympia/Mr Universum har haft sitt hemmagym. Sa nu gar mannen dar och hoppas pa att Mr Olympias muskler ska smitta av sig pa honom. Igar nar vi var pa vag till Teide pa livsfarliga vagar i bergen sa akte vi forbi en Lamburghini(?)som hade kort ut for ett stup... Eftersom vi inte hablar babblar español sa vet vi inte hur det gick, men de lag val en fem sex meter ner i en ravin... Det hander saker har under solen. Mycket pensionarer ar det. Och de flesta ser sura ut. Hur kan man se sur ut om man ar i ett varmt land pa semester???? Fattar inte det. Da finns ju all anledning av att vara glad och se glad ut. I gar blev jag tacklad av en tant i kabinkon ner fran vulkanen. Jag fattar inte vuxna manniskor som tacklar andra vuxna manniskor. Pa sin semester dessutom... Naaa horrni, nu ska jag ta och ga till rummet, dricka lite vatten lagga mig och lasa lite, vila. Och njuta av livet!

5 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Jag tyckte det var så fult utan prickar, så jag lagade lite :o)

Läser att det är minusgrader hemma. Inte här. Här är det 22 grader i luften och mycket mer i solen. Mannen brände sig första dagen. Han har lätt att bli bränd. I Thailand när vi var där och det var en molnig dag fick han brännsakdor på sig... Fullt med blåsor på benen och armarna. I måndags solade han kanske max 30 minuter. Och stackarn ser ut som Nasse. I ansiktet har det gett sig, men på bröstet och magen... Aj aj aj aj... Annars har vi det jattebra. Vi läser, äter mat, solar lite(jag i allafall), promenerar och Mannen gymmar då och då. Vi har ett gym här där Mr Olympia/Mr Universum har haft sitt hemmagym. Så nu går mannen där och hoppas på att Mr Olympias muskler ska smitta av sig på honom. Igår nar vi var på väg till Teide på livsfarliga vägar i bergen så åkte vi förbi en Lamborghini(?)som hade kört ut för ett stup... Eftersom vi inte hablar babblar español sa vet vi inte hur det gick, men de lag val en fem sex meter ner i en ravin... Det händer saker här under solen. Mycket pensionärer är det. Och de flesta ser sura ut. Hur kan man se sur ut om man är i ett varmt land på semester???? Fattar inte det. Då finns ju all anledning av att vara glad och se glad ut. Igår blev jag tacklad av en tant i kabinkön ner från vulkanen. Jag fattar inte vuxna människor som tacklar andra vuxna människor. På sin semester dessutom... Näää hörrni, nu ska jag ta och gå till rummet, dricka lite vatten lägga mig och läsa lite, vila. Och njuta av livet!

Bina sa...

EHV: Du är helt galen! Men jag är tacksam att du gjorde det - hate no dots! Syrran, nu kan du ju bara kopiera och klippa in texten i ditt blogginlägg så blir det som om du vore i Sverige ; )

Kikis andningshål sa...

Tack. Nu förstår även jag vad som står ;-)

Låter HELT underbart. Är inte ett DUGG avis...

Här går allt sina gilla gång!
STOR KRAM o NJUT (vilket jag vet att ni gör) :-))))

Anonym sa...

Var det asiatiska pensionärer som gjorde så? Nä, jag tänkte väl det...

Enjoy! Thailand är toppen!
/Karin

Z sa...

Men ar ni helt fantasilosa eller...??? Kan ni inte lasa utan prickar??? Och du av alla EHVM, trodde du var glad att slippa prickar... Roda prickar i allafall! ;-)