2009-02-27

Dagens I-landsproblem

Det här med Facebook. Nu har jag två vänförfrågningar från en som jag inte pratat med sedan jag kanske gick i typ åttan. Den andra är från en fd jobbkollega som jag jobbade med för 8 år sedan. Har träffat henne på ett tåg för ngt år sedan, det är allt. Egentligen har jag ingen som helst anledning att bli vänner med dessa båda. Men samtidigt så kanske det varken gör från eller till. Jag har aldrig ignorerat en vänförfrågan. Jag tycker att det inte spelar så stor roll. Kanske ska jag bara acceptera dessas vänförfråga och inte tänka så mycket. En av mina fejjanvänner berättade att hon har en lista där hon nekar vissa av hennes "vänner" från att se hennes foton. Kanske det är en lösning...

2 kommentarer:

Bina sa...

Jag har dissat flera vänförfrågningar, bl.a. en från stora killens scoutledare, tillika f.d. granne - kändes mycket konstigt att ha henne som vän! Undrar dock om de får meddelande om att jag dissat? Jag tänker i alla fall som så att de jag har som vänner ska kunna ta del av det som finns på min sida utan att det känns konstigt för mig.

Anonym sa...

Känner igen det där... fast jag väljer att inte dissa utan svarar helt enkelt inte alls.Om det nu är ngn skillnad :-S Jag har 5-6 st som ligger och väntar på att accepteras. Ett antal elever vill också ha mig som vän - det är ett big NO,NO!! Visst kan man göra fotoalbumen privata. Det har jag med ett. Händelser med jobbet kan bara mina kollegor se tror jag.... Ha det fint!!