2008-12-23

Tomteteori

Vid lunchbordet.

Inti: Tomten är inte på riktigt. Det är bara en som har en mask framför ansiktet. Och han kommer inte med någon släde heller. Han har ingen släde för att det är någon som kommer och går från vårat område. Någon vi känner. Men jag vet inte vem.
Jag: Vad menar du? Att tomten inte finns på riktigt?
Inti: Näää... Jag menar bara att man inte vet. Tomten kan vara många. Man vet aldrig sånt.

Av detta drar jag tre slutsatser:
*Det är inte läge för mig att vara tomte längre.
*Samt att jag kanske borde värva ngn från området han inte känner igen så väl.
*Samt att detta är nog det sista året det går att lura ungen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror att det är en korrekt analys ;-) Hoppas att ni är färdiga med allt stök. Själv är man fortfarande förkyld men jag blir allt lite bortskämd av föräldrarna...må gott