2008-12-25

Jul igen

Ny dag, nya äventyr. Idag kommer resten av tjocka släkten. Mannens mamma och styvpappa, katten TomteNisse, mannens pappa och mannens två andra brorsor. Några kommer ut till förorten på lunch, andra kommer från byn norr om Dalälven för att stanna över natten. Så idag blir vi 12 stycken på lunchen! Julmat igen blir det väl. Och kanske lite ris a la malta om jag känner svärmor rätt.

Annars regnar frågorna från Inti.
"Varför fick inte jag ett så litet paket som pappa fick??"
"Varför fick inte jag ett så stort paket som Keiru???"
"Varför fick jag ingen Star Wards-mask???"

Ja ja, det är svårt att göra alla nöjda...

2 kommentarer:

Bina sa...

Vadå? Kan du påverka vad han får i julklapp? Det är det väl tomten som bestämmer?!

Z sa...

Ja just det. Det är ju det jag säger.