2008-12-23

GitarrHjälte

Eftersom min kära syster Bina har fått mig att upptäcka ICA Maxi så var jag naturligtvis där idag och handlade våran julskinka. Med mig hade jag mannen och tonåringen. De hade kommit på igår redan att de gärna ville ha GuitarHero. I Skäris kostade det typ 1800. I stan fick man två gitarrer för 2000. MEN på Ica Maxi söder om stan kostade det bara 1560:-!! Så eftersom mannen egentligen redan bestämt sig så köpte vi ett sådant. Nu har vi spelat i fyraochenhalv timme. Eftersom jag varken kunde spela gitarr eller trummor så föll det sig naturligt att jag fick sjunga i vårat lilla band. Mannen spelade naturligtvis både trummor och gitarr lika bra, men tonåringen ville spela gitarr så mannen spelade trummor. Så nu har vi varit ute på turné i Asien, Sverige och Usa.... Men det ni vad det riktigt roliga var? Mamma satt och kollade ut och ser plötsligt att grannarna mittemot oss också sitter och spelar trummor som galningar!! Vi kanske kan få ihop till ett riktigt grannband. Precis som i Desperate Housewives!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GOD JUL, det är nu den 24/12 och jag önskar dig och hela din familj en riktigt god jul med mycket mys!

Tack snälla du för din kommentar, jag blev så glad.

Psst, här har du en till som upptäckt fördelarna med Maxi!

kram Ellinor

Johanna sa...

ICA rules! Ha en riktigt God Jul!