2008-12-01

Det där med mammorna

Inti: Mamma vem är din riktiga mamma?
Jag: Ja det där är ju lite svårt.... Jag har ju den ena mamman hon, i Ecuador som jag växte i magen hos. Sedan har jag ju min andra mamma i skogen i Östergötland.
Inti: Varför har inte jag två mammor?
Jag: För jag inte lämnade bort dig. Min andra mamma den som är här i Sverige är ju min riktiga mamma. Det är hon som har tröstat mig när jag var ledsen, det är hon som har lekt med mig när jag ville leka, det är hon som pussat på mig när jag ramlat, det är hon som var med mig och plockade bär i skogen. Hon har gjort allt med mig som jag gör med dig.
Inti: (med ett stort leende)Aha, det är hon som är din riktiga mamma alltså! Vilken tur att hon är MIN mormor då!

3 kommentarer:

Tingeling sa...

Gud, vilken gullig och klok liten son du har! Och en gullig mamma och pappa har du också, det minns jag allt fast det är åratal sen jag träffade dom.

Martina sa...

Vad fint! Blev lite tårögd, nästan.

Anonym sa...

Så fint sagt, klok kille du har.