2008-12-06

Dansglädje

Det är konstigt det där med att dansa. Jag tycker det är apkul att dansa. Vi hade fest igår på jobbet. Musiken gick igång runt 19 och på dansgolvet fanns det 4 danstokiga tjejer. Inga killar. MEN klockan 20.52 hände det. DJ:n spelade "Bra Vibrationer" med Kicki Danielsson och vips så fylldes det lilla dansgolvet(förövrigt vårat lunchrum)med en massa killar som inte hade dansat innan! Så min slutsats är:

1) Alla hade blivit tillräckligt tankade så de vågade/ville dansa
2) INGEN kan motstå rytmen i "Bra Vibrationer"...

Jag dansade i allafall från 19-00.15 då festen slutade. Vissa fortsatte vidare ut i Stockholmsnatten, men jag tog tuben hem till förorten. Mycket nöjd över att ha haft det skojigt på dansgolvet.

6 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Båda dina slutsatser är fel. Så här är det på riktigaste riktigt.

Killar tycker det är pinsamt att dansa. För att vi tycker vi är dåliga och orytmiska.

Men om det kommer en töntig låt så vågar vi oss upp golvet för då kan man fjantdans, och då syns det inte hur dålig man är...TROR MAN!

Men faktum är att det syns ändå!

Z sa...

Så ni är så rädda och fega när det kommer till kritan alltså? Skit i det! Det är ju bara skoj att få dansa!!!

Anonym sa...

Jag skulle ha kommit dit ändå å dansat loss, som jag funderade på. Tycker du inte det!? För då hade jag nog varit mamma vid det här laget. Nu får jag gå här hemma o andas o fåna mig. Kicki Danielsson hade nog fått det att hända...

Z sa...

Ja som sagt var alla killar på jobbet kom ju ut på dansgolvet till Bra vibrationer så det hade nog varit oemotståndligt för din lilla kille också.... ;-D

Anonym sa...

Fy satan vad roligt det var!
En av de fyra...

Anonym sa...

Fy satan vad roligt det var!
En av de fyra...