2008-10-12

Stressindikator

Jag har en konstig grej för mig. Jag vet inte riktigt om man kan kalla det för tics, men det är det nästan. Varje gång jag känner mig stressad hostar jag. Undermedvetet så kommer det en hostning som ett brev på posten när jag känner mig stressad. Hostningen är ingen harkling direkt... Var på väg till ett jobb idag och hade bara 7 minuter på mig att gå och parkera bilen. På väg till stället efter jag parkerat bilen var det 4 minuter kvar och då kom den. Hostningen. Jag kan inte hindra det den bara kommer. Jag har inte insett detta förens på senaste åren. Min man var den som påtalade det. När jag väl fattade det så insåg jag att jag nästan varje morgon under gymnasie- och högstadietiden på språng ner i trappan höll på att hosta upp magen på mig. Och då var jag sen till bussen. Så om ni hör mig hosta kraftigt utan att jag är förkyld så vet ni. Att jag är jäkligt stressad.

Inga kommentarer: