2008-10-12

Klunsning är underskattat

Var och träffade ngr kompisar igår. Vinet kom fram och då kom frågan: vem ska inte köra hem? Vi tänkte klunsa ett tag, men sedan bestämde jag mig för att jag skulle slippa köra hem. Jag har ett antal sådana tillfällen att ta igen så mannen gick modslutet med på det ganska direkt.
Annars är klunsning ett underskattat sätt att avgöra vem som ska få byta bajsblöjor tex. Vi klunsar alltid om det när vi båda är hemma. Våra båda barn börjar genast slå med sina små händer så fort de hör ordet klunsa.... Jag vinner nästan alltid. 9,5 gånger av 10 typ. Mannen blir alltid lika frustrerad och det slutar nästan alltid med att jag ändå byter bajsblöja. Antingen för att jag blev så glad över att ännu en gång vunnit en stenhård match eller för att mannen blivit så irriterad på att han förlorat att han vägrar byta blöja... När jag tänker på det så utnämner jag mig själv till familjens klunsningsmästare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nope...NOT TRUE ;-)

Z sa...

O dear it´s so true!!!!

Bina sa...

Eeeh, jag förstår inte vinsten för dig, systeryster, med klunsningen om det, trots att du vinner mest hela tiden, ändå slutar med att DU får göra det där du inte ville göra p.g.a. de orsaker du nämner i bloggposten...

Z sa...

Ja, men jag gör det så gärna. Bara jag vinner så är det okej!!! Då kan jag skrattande byta blöjorna för att se mannens irriterande och sura min! :-)