2008-08-31

Omodernt att plocka svamp(?!)

Har varit och plockat svamp med familjen idag. Det blev Karl-Johan, taggsvamp, björksopp och citrongul slemskivling. Nu har jag tillrett dem, men ingen annan än jag vill äta dem.
Jag: XXX, varför vill du inte äta svampen? De är jättegoda med parmesan riven på dem.
Mannen: Jag tycker det är en smula omodernt.
Jag:?????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så tydligen är jag otroligt omodern som plockar svamp och gör iordning dem.... Någon som tycker lika kanske? Bara så jag vet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Näe, jag tycker du är en livsnjutare!!! Jag är ju själv på kantarellnivå (där du var för nån vecka sen ;-)Jag var halvt euforisk efter min svamptur förra helgen. Så pass att det nu ligger bilder på själva plockandet OCH svampen i stekpannan på Facebook. Det är inte bara omodernt förmodligen utan säkerligen töntigt också. För att du inte ska känna dig solo så är jag också den enda i familjen som äter svamp. Ska testa med parmesan - lät gott. Funkar det på kantarell????

Z sa...

Japp! Men speciellt på stolt fjällskivling. Då är det bara att ta av hatten (hela), lägga den i stekpannan, steka den i smör samt krydda, lägga den på en tallrik, strö flingsalt samt riva parmesan över den och bara äta den. JAMMY!!!