2008-08-28

Jag= Large

Okej, idag var jag i en affär och skulle prova en klänning. Ska nämligen vara tärna om ngn månad till min syster på hennes bröllop.Jag är 158,5(den där halva cm är viktig...) och väger runt 53 kg. Dvs jag är ju inte pinnsmal, men jag är inte tjock. MEN jag fick bara plats i en LARGE-klänning. Inte för att det gör ngt, men tänk alla som råkar vara lite större än jag, de kan inte ens ha XL i de där klänningarna. Varför gör de så små storlekar? Fy fan vad diskriminerande och förnedrande för en tjej som är normalbyggd, men råkar vara lite längre och därmed lite större överlag, de har ju inte en chans att komma i de där klänningarna! Fy för tillverkare och butiker som gör såna konstiga storlekar!

3 kommentarer:

Bina sa...

Ha, ha!!! Jag är längre än du!!!! Jag är 159! Trist med storleken, annars brukar VILA vara bra - sorry! Hoppas du tycker om den i alla fall. Din tärnkompis hämtar sin idag.

Z sa...

Men du är mycket sämre än en dåtida 10-åring att göra styrkegrejjer... Så min halva centimeter bjuder jag på!

Anonym sa...

jag är 1,80 - ha haaaaa! Minimänniskor, ha haaaaa, haaaaaaa.....MiniMinimänniskorPuttePuttekorta, ha haaaaaaa
//Tall Guy