2008-07-11

Andra tider


När jag var liten tillbringade jag otaliga timmar i skogen. Det var skogens alla ätbara saker som lockade mamma (och pappa. Men det var nog mer mamma som kommenderade honom och mig...)dit. Samtidigt inser jag nu som vuxen att det är fantastiskt att kunna gå ut och plocka alla dessa saker helt gratis. Så nuförtiden är det jag som gör en sådan mamma-grej, släpar ut barnen i skogen och tvingar dem glatt att plocka alla bär som syns på en mils avstånd. Men livet i skogen blir lite roligare om båda har en bärplockare. Så nu har jag införskaffat en liten bärplockare till inti. Och vips blev det lite roligare. Bärplockare tycker min mamma är grovt fusk samt nymodigheter by the way. Så i hennes ögon är jag inte en riktig bärplockare. Men det orkar jag inte lägga så mycket vikt vid när jag har ont om tid pga alla två barn! Så snart blir det en ny tur till skogen för dagens skörd har förvandlats till paj !

1 kommentar:

Johanna sa...

Vi hade faktiskt bärplockare när jag var barn... Hur som helst har jag svarat på din utmaning nu!