2008-07-25

Märkning

Tänk vad mycket man ska handla och fixa med innan förskolestraten för lillkillen. Om en månad börjar han på förskolan. Då måste kläder vara märkta med namnet så rätt saker hamnar på honom. Då måste han ha nappar som är hans namn på så personalen inte ger honom fel nappar med andra barns basilusker på(jag vet att de ändå kommer hamna fel men ändå..) och till sist en knapp med hans namn på och pappa telefonnummer så han ska komma tillbaka om vi tappar bort honom på ngn djurpark eller ngn marknad någonstans ute i landet.... Sedan ska alla kläder märkas när vi väl fått materialet hem. Och det tar tid! det vet jag.... Inget kul jobb alls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Värt jobbet för att behålla barnet! :)
Angående Sommar och målning: exakt så gjorde jag också för några sommar sedan när ett visst kök i Gävle skulle målas om. Kunde dutta på i evigheter tack vare alla intressanta sommarpratare.
Ikväll ska jag lyssna på Klum medan jag sitter på min balkong och ser ut över Andamanhavet och bergen som en och annan havsörn svävar över (laddar ner programmen via webben).
Hoppas du och familjen har en superduperkanonsommar! Kram /Karin

Bina sa...

Du vet att det finns märkpenna va'? Går superfort att skriva namnet och telefonnumret med den. Kram!