2008-07-26

Inte som en reklamfilm....

Ibland vill jag leva som i en jävla arielreklam. Allt ska vara perfekt. Barnen ska vara smarta lydiga och fina, mannen ska vara jämställd hjälpa till laga mat, huset ska vara kliniskt rent och ha snygg inredning, jag ska vara den perfekta mamman och frun och karriärskvinnan, kläderna ska vara bländande rena, trädgården ska vara frodig och grön.... Slappna av säger mannen. Han har rätt. Livet blir roligare om jag slappnar av, men min tillvaro blir 100000000 gånger så smutsig och oredig. Och då blir det error efter ett tag i skallen. Ska det vara så här? Finns det ingen superlösning där man kan få allt på en gång. Utan att stressa sönder sig och bränna ut sig i förtid???? Svaret är kanske att bli hemmafru kanske? Dagens problematik med att vara modern kvinna antar jag. Kanske är hemmamannen den ultimata lösningen för oss. Eller en liten människa som jag betalar att städa och fixa mitt liv där jag inte hinner...

Inga kommentarer: