2008-04-16

17498

Vi har en liten tävling på jobbet, jag och min vän U. Båda har stegräknare och nu har vi börjat småtävla om vem som går flest steg per dag. De dagar jag har gått min morgonpromenad vinner jag lätt som en plätt, men sådana hära dagar som idag är det värre med. Idag har jag bara gått 4891 steg eller 3,6 km eller 1.08 timme... Men så finns det ju dagar som sagt var då jag är den store vinnaren, som förra torsdagen då jag hade gått hela 17498 steg eller 13,1 km! Vi jämför flera gånger om dagen. Ibland tror U att min går fel, att den räknar för många steg helt enkelt. Då tar hon av sig sin mätare och skakar lite på den så hon vinner fem sex steg extra. Vi funderar på att föreslå för cheferna att de ska köpa in stegmätare åt alla som vill ha så kan vi tävla inom företaget och varje vecka eller månad kora en vinnare. Det borde ju öka hälsan på jobbet. Men risken finns ju även till osämja och otrevliga vinnarinstinktyttringar.
Vinsten U och jag har? Vi har ingen vinst. Äran är vinsten...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag borde ju vinna lätt som en plätt som går två timmar om dan! :-)
D gav mig en stegträknare en gång i tiden, men jag konstaterar efter att stegräknaren lärt känna mig, att man efter några kilometer tar kortare steg (när man börjar bli trött alltså).
Så - gå samma sträcka på tid! Då kan ingen fubba.