2008-02-24

Min barnsliga man och hans kompis...

Min mans bästa kompis var här. De blir som barn(bokstavligen) när de ses. De har en fånig liten lek. Den som tar på den andra sist vinner när de ska säga hej. De har lekt det här så länge vi varit tillsammans och jag antar att de har lekt den sedan de var 4 år eller så. De har sprungit i trappuppgångar. De har sprungit ut på gator mitt i natten, ja de har sprungit på de mest konstiga ställena bara för att få vara den som tagit i den andra sist...
Idag var det min man som vann. Han vann genom att ta på sig ytterskorna(om det skulle bli aktuellt att springa efter till p-platsen)ta sin kompis på axeln och sedan springa in igen och smälla igen dörren och låsa den. För att sedan ställa sig och kollade ut genom fönstret och retsamt vinka v-tecknet till sin bästa kompis förlorare.... Kompisen låter då våran grind vara öppen bara för att locka ut mannen för att sedan vinna. Tyvärr för kompisen kom våran granne ut och då kapitulerade han genast...
Så idag var en bra dag. Mannen vann.(Annars säger han att hans kompis fuskar på ngt sätt....)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha låter som något jag och Dicken skulle kunna göra för att sedan bli osams om vem som faktiskt vann... haha