2008-02-08

Jag har Sveriges skönaste dialekt! (???)

Så var den utsedd, Sveriges skönaste dialekt: ÖSTGÖTSKAN! Något tveksamt val just i den kategorin tycker jag. Okej Sveriges fulaste eller möjligtvis roligaste, men skönaste??? Ja ja smaken är ju som baken. Delad. Bara för att få njuta av denna schyssta dialekt tar jag ungarna och packar in dem i bilen och drar ner till de djupa östgötaskogarna över helgen. Detta är likamed att vara utan internet och dator. Så inget facebookande eller bloggande på HELA helgen! Kommer att ha svår abstinens. Helgens erbjudanade är att den som är intresserad av att lyssna på en skön mening östgötska är välkommen att ringa mig så kan jag säga: Gate upp och gate ner och glana i skyltförnstera alt Kakadua.(Käre J Ma Ja, du får också ringa om du vill mig höra säga kakadua...)
Den stora händelsen idag är att Keiru stod alldeles själv i flera flera sekunder! :-)
See ya på andra sidan helgen då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra, man ska hålla fast vid sina språkrötter...

Anonym sa...

Säg - KAKADUA!
/The code