2014-01-13

Väntan

Jag väntar sjukt mycket i mitt jobb. I bilköer, på att få ta bilder, på rätta ögonblicket. Mycket är väntan. Idag stod jag och väntade i 1.5 timmar på att få jobba. I biomörkret när SF presenterade sin filmvår. Många spännande filmer presenterades. Närmare bestämt 21 stycken. Och efter varje film följde en kort intervju m skådisar, regissörer, musiker, producenter. När detta var klart skulle vi jaga fatt på de hetaste skådisarna. Vilket var Cecilia Frode, Ola Rapace och Moa Gammel(huvudroll i 3 filmer!!!!). Men vi fick inte ta kontakt med dem utan vi fick först jaga deras pressisar. Som små despoter pekade med hela handen vilka vi fick prata med. Vilket inte alls var de vi ville prata med. Vi fick Martin Stenmark och Sarah Dawn Finer som båda spelar i Kärlek delux. Så var det med det. De andra fick vi ta vid ett senare tillfälle. Snabbmedia prioriterades. Och visst. De andras filmer gick inte upp förens om ngr månader, men vi hade inga förhandlingsmåner. Alls. Dagens bild är tagen från min ståväntplats på gänget från filmen Tommy. En film som jag tror kommer bli en av vårens stora. Ser ni vilka det är?

3 kommentarer:

Sus sa...

Rapace?

Bina sa...

Ingen aning. Vilket tålamod du måste ha i ditt jobb! Skulle inte komma överens med att vänta.

Z sa...

Sus: rätt gissat! Snyggt sett!
Och syrran, jag är ganska tålmodig av mig... Ibland iaf.