2013-11-29

Medelklasskvinna

Vad ska du bli när du blir stor? Ska du bli som far och mor? Ebba Grön. Min favoritgrupp när jag var ung vuxen. Nu för tiden går jag på fester där det hetaste samtalsämnet är självgående dammsugare som städar huset när man är på jobbet. Och det värsta problemet är höga mattkanter. Hur blev det så egentligen? Mitt rättvisepatos finns fortfarande kvar. Men allt det andra? Nu tänder jag luktljus på fredagar, köper vita hyacinter till advent och surfar på inredningsappar. Jag tycker det ska bli kul att få nya parkettgolv i rum som har korkmatta. Jag ser fram mot att se på På Spåret ikväll. Och jag trivs med det. Doftljusen och hemmagjord pizza. Vad hände? Vem är jag? Är detta acceptabelt? Här bjuder jag även den ultimata bilden på hur jag är idag: sittande, skrålande Staten och Kapitalet i blank röd voulangtopp. Den säger allt. #medeljävlaklass

2 kommentarer:

Sus sa...

Underbar bild!
Och min blogg tillägnar jag dig idag.

Hökis sa...

Jag tycker också att det är en fantastisk bild.