2013-10-20

Mums

Idag var det äntligen dags. Med mottot "Inget får förfaras" inpräntat i mig sedan barnsben har alla äpplen på trädet skavt i mig som ett dåligt samvete sedan i början av september. Först var det, "snart måste jag plocka av dem", sedan "nu måste jag plocka ner dem!". Sedan nästan en ren panikkänsla av att NU MÅSTE JAG PLOCKA AV DEM!!! För två veckor sedan gjorde mannen och barnen det. Tackochlov! Sedan var det bara att hålla tummarna att de skulle hålla sig t igår då vi lyckats passa in vår lediga tid med musteriets lediga tider... Och det gjorde de! 65.9 kg blev 35 liter härlig äppelmust att dricka under 2014! Vi var på fina Äppelfabriken på Ekerö och fick den pastöriserad så den håller i minst ett år i rumstemperatur. Dessutom i snygga väldigt södriga förpackningar!

Inga kommentarer: